niedziela, 20 listopada 2011

Zupa dyniowa

 

Długo mnie nie było, oj długo... ale wiedziałam, że kiedyś stęsknię się  za blogowaniem:). Teraz jestem po dosyć intensywnej chorobie mojego żołądka i z racji tego, że jeść za dużo nie mogę, pomyślałam, że chociaż pooglądam zdjęcia i trochę popiszę :P. 
Zupa dyniowa była przebojem tej jesieni na kulinarnych blogach. Postanowiłam się na nią skusić i było warto!

Składniki:
- 1/2 kg dynii piżmowej
- 25 dag ziemniaków
- 2 małe cebule
- 4 ząbki czosnku
- 3 szklanki rosołu
- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
- sól
- pieprz
- ew. cynamon

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy i podsmażamy na patelni z czosnkiem. Dodajemy obraną, oczyszczoną z pestek i pokrojoną w kostkę dynię. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Do garnka wlewamy rosół, dodajemy wszystkie warzywa, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy pod przykryciem, aż dynia i ziemniaki będą miękkie (20-30 minut). Ugotowaną zupę blendujemy, doprawiamy do smaku. Można podać z grzankami (pycha!) lub/i łyżką jogurtu naturalnego. Smacznego:)!

1 komentarz:

  1. Zupa dyniowa!
    Zupa, która kojarzy mi się z Wariatkami.
    Lubię tą zupę. I lubię tę Wariatki.

    OdpowiedzUsuń